מה מייחד מטבח פרובנס?

מטבחי פרובנס מביאים את הקסם והחמימות של הכפר הצרפתי אל תוך ביתכם. סגנון עיצוב זה ידוע באלמנטים הכפריים שלו, בחומרים הטבעיים ובאווירה נעימה ומזמינה. אם אתם אוהבים את הרעיון של מטבח שמרגיש גם נצחי וגם מזמין, מטבח פרובנס עשוי להתאים לכם. במאמר זה, נחקור את המאפיינים המרכזיים שהופכים את מטבחי פרובנס לייחודיים, כולל השימוש בחומרים טבעיים, ערכות צבעים ייחודיות והריהוט והעיצוב הנכונים להשלמת המראה. 

מהם המרכיבים העיקריים של מטבח בסגנון פרובנס?

מטבח בסגנון פרובנס לוכד את תמצית הכפר הצרפתי, תוך שימת דגש על חמימות, קסם כפרי ויופי נצחי. כדי להשיג זאת, ישנם מספר מרכיבים חיוניים.

חומרים טבעיים

השימוש בחומרים טבעיים הוא בסיסי. אבן, עץ וחרס הם מרכיבים עיקריים במטבחי פרובנס. קורות עץ, רצפות אבן ואריחי טרקוטה יוצרים תחושה אדמתית. חומרים אלה לא רק מוסיפים לאסתטיקה אלא גם מבטיחים עמידות ואותנטיות.

פלטת צבעים אדמתית

סכמת הצבעים כוללת בדרך כלל גוונים רכים ומושתקים בהשראת הטבע. חשבו על צהובים חמים, לילך, ירוקים רכים ולבנים שמנת. צבעים אלה משקפים את הנופים שטופי השמש של פרובנס ותורמים לאווירה נעימה ומזמינה.

רהיטים עתיקים ווינטג'

הריהוט במטבח בסגנון פרובנס כולל לעיתים קרובות פריטים עתיקים או וינטג'. שולחן חווה גדול מעץ, מדפים פתוחים וארונות כפריים הם מראה נפוץ. אלמנטים אלה מוסיפים אופי ותחושה של היסטוריה, מה שהופך את המטבח למזמין ונוח.

פרטים דקורטיביים

לפרטים תפקיד מכריע בהגדרת סגנון פרובנס. אלמנטים מברזל יצוק, כלי קרמיקה ואריחים מצוירים ביד הם נגיעות דקורטיביות פופולריות. פרטים קטנים אלה, אף שהם עדינים, משפרים באופן קולקטיבי את המראה והתחושה הכללית של המטבח.

מראה פתוח ומאוורר

מטבחי פרובנס מעוצבים להיות פתוחים ומאווררים, לרוב עם חלונות גדולים המאפשרים לאור טבעי להציף את החלל. זה לא רק מאיר את החלל אלא גם מחבר את הפנים עם הטבע שמסביב, תוך חיזוק אווירת הכפר.

פונקציונלי אך אסתטי

בעוד שאסתטיקה חשובה, פונקציונליות לעולם אינה נפגעת. מדפים פתוחים, כיורים גדולים ומרחב דלפק נרחב מבטיחים שהמטבח יהיה פרקטי לשימוש יומיומי. העיצוב משלב בצורה חלקה יופי עם תועלת.

על ידי שילוב המרכיבים המרכזיים הללו, תוכלו ליצור מטבח בסגנון פרובנס שאינו רק מושך ויזואלית אלא גם חם ומזמין, המשקף את הקסם של הכפר הצרפתי.

כיצד לשלב חומרים טבעיים במטבח בסגנון פרובנס?

שילוב של חומרים טבעיים הוא המפתח להשגת המראה האותנטי של מטבח בסגנון פרובנס. התחילו עם אלמנטים מעץ, שהם מרכיב מרכזי בסגנון זה. בחרו בעץ ממוחזר או בגימורים בעלי מראה עתיק לארונות, מדפים ואפילו קורות תקרה. זה לא רק יוסיף קסם כפרי, אלא גם יכניס חמימות לחלל.

אבן היא חומר חיוני נוסף. שקלו להשתמש באבן טבעית למשטחי עבודה, חיפויי קיר או ריצוף. אבן גיר וטרקוטה הן אפשרויות פופולריות שמעצימות את התחושה הארצית של מטבח בסגנון פרובנס. חומרים אלו אינם רק עמידים, אלא גם מוסיפים נופך של אלגנטיות.

ברזל מחושל הוא חומר שנמצא לעתים קרובות במטבחים כפריים צרפתיים. השתמשו בו עבור גופי תאורה, מתלים לסירים או ידיות ארונות כדי להכניס נגיעה עדינה אך ייחודית. הניגודיות בין הברזל לבין החומרים הרכים יותר כמו עץ ואבן יוצרת מראה מאוזן.

לבסוף, אל תשכחו מטקסטיל. בדים טבעיים כמו פשתן וכותנה בצבעים ניטרליים או עדינים יכולים לשמש עבור וילונות, מפות שולחן וכריות. טקסטילים אלו מרככים את המראה הכללי ותורמים לתחושה נעימה וביתית האופיינית למטבח בסגנון פרובנס.

על ידי התמקדות בחומרים טבעיים אלה, תוכלו ליצור מטבח שהוא גם פונקציונלי וגם אסתטי, המשקף את הקסם הנצחי של הכפר הצרפתי.

אילו ערכות צבעים מגדירות מטבח פרובנס?

במטבח פרובנס, לצבע תפקיד מכריע ביצירת האווירה הרצויה. ערכות הצבעים נוצרות בהשראת היופי הטבעי של הכפר הצרפתי. לרוב תראו פלטת צבעים הנשלטת על ידי גוונים אדמתיים, פסטלים רכים וגוונים חמים.

התחילו עם בסיס של צבעים ניטרליים כמו קרם, בז' ואפור רך לקירות ולמשטחים גדולים יותר. גוונים אלה מספקים רקע רגוע ומזמין, המאפשר לרכיבים אחרים לזרוח. עבור ארונות ורהיטים, שקלו גוונים של ירוק מרווה, לבנדר וכחולים עמומים. צבעים אלה מעוררים את השדות ופריחת הלבנדר של פרובנס, ומוסיפים נופך של שלווה וקסם לחלל.

אביזרים ופריטים דקורטיביים מציעים הזדמנות להכניס צבעים נועזים יותר. חשבו על שילוב של צהובים שטופי שמש, אדומים כפריים וכתומים בגווני טרקוטה באמצעות פריטים כמו כלי אוכל, טקסטיל וחפצי נוי. נגיעות הצבע הללו יכולות להביא חום וחיות למטבח מבלי להעמיס על האסתטיקה הכללית.

בבחירת חומרים, בחרו באלה שמשלימים באופן טבעי את פלטת הצבעים הפרובנסלית. קורות עץ, משטחי אבן וחיפויי קיר מרוצפים בגוונים טבעיים משפרים את התחושה הכפרית והאותנטית. על ידי שילוב מתחשב של אלמנטים אלה, תוכלו ליצור מטבח פרובנס המציע עיצוב כפרי, מקסים ונצחי בהשראת הכפר הצרפתי.

כיצד לבחור את הריהוט והעיצוב הנכונים למטבח בסגנון פרובנס?

בחירת הריהוט והעיצוב הנכונים הינה חיונית ליצירת מטבח פרובנס אותנטי. התחילו עם רהיטים בעלי מראה עתיק ורומנטי. בחרו שולחנות וכיסאות מעץ בגימור מיושן, מה שיוסיף לקסם של העולם הישן. סלי קש ומדפים פתוחים הם גם בחירות מצוינות, המציעות גם פונקציונליות וגם נגיעה של אלגנטיות כפרית.

בכל הנוגע לעיצוב, פחות זה יותר. בחרו פריטים המעוררים את אזור הכפר הצרפתי, כגון כדים קרמיים, סירים וינטג' ומחבתות נחושת. אלמנטים אלה לא רק משמשים כקישוט אלא גם מעשיים. הצגתם על מדפים פתוחים או תלייתם ממתלים לסירים יכולה לשפר את האסתטיקה הכללית.

טקסטיל ממלא תפקיד משמעותי גם כן. מפות שולחן, וילונות וכריות מפשתן או כותנה בגוונים רכים וארציים או עם דוגמאות פרחוניות יכולים להכניס חמימות לחלל. אל תשכחו את התאורה; נברשות ברזל או גופי תאורה תלויים יכולים לספק נגיעה קלאסית.

שילוב מתחשב של אלמנטים אלו ייצור מטבח פרובנס מגובש ומזמין, המשלב בין פרקטיות לסגנון נצחי.

מידע נוסף על מטבח פרובנס

מטבחים

יגל מטבחים הינה חברת בוטיק לעיצוב וייצור מטבחים ועבודות נגרות מיוחדות בהתאמה אישית

מטבח יוקרתי לבן

לשדרג את המראה והתחושה של המטבח וליצור סביבה אלגנטית ומתוחכמת. החל מבחירת ידיות מתאימות ועד שיש מושלם

ברזי מטבח יוקרתיים

שדרגו את המרחב הקולינרי שלכם: אמנות בחירת ברזי מטבח יוקרתיים

עיצוב מטבחים

ישנם כמה סגנונות של מטבחים וכל אחד מעצב את המטבח לפי טעמו ולפי סגנון הריהוט בבית.