סוגי הפיגומים השונים

פיגומים הם חלק קריטי בכל פרויקט בנייה, המבטיחים בטיחות ונגישות לעובדים בגבהים שונים. הבנת הסוגים השונים של פיגומים יכולה לעזור לך לבחור את האפשרות הטובה ביותר לצרכי הבנייה שלך. מפיגומי אלומיניום ועד לפיגומים מיוחדים מסוג גמל, כל סוג מציע יתרונות ייחודיים לתרחישי בנייה שונים. במאמר זה, נחקור את הסוגים הנפוצים והמיוחדים של פיגומים, נדון בהנחיות בטיחות והקמה, ונכסה תקנות חיוניות לפיגומים ניידים. בין אם אתה קבלן מנוסה או חדש בתחום, מאמר זה יספק תובנות בעלות ערך לפרויקט הבא שלך.

מהם סוגי הפיגומים הנפוצים?

בעת עבודה על פרויקט בנייה, בחירת הפיגום הנכון היא קריטית לבטיחות וליעילות. בואו נחקור כמה מסוגי הפיגומים הנפוצים שתפגשו.

פיגום אלומיניום

פיגום אלומיניום הוא פופולרי בזכות משקלו הקל וקלות ההרכבה שלו. הוא מועדף במיוחד בפרויקטים שבהם נדרשת תנועה תכופה של הפיגום. חוזק העמידות של החומר הופכים אותו לבחירה אמינה לצרכי בנייה שונים. בנוסף, אלומיניום עמיד בפני קורוזיה, מה שמבטיח אריכות ימים גם בתנאי מזג אוויר קשים.

פיגום עצמאי

פיגום עצמאי, הידוע גם כפיגום חופשי, אינו מחובר לבניין. הוא נתמך על ידי מסגרת משלו של תקנים וקורות, המספקת יציבות רבה. סוג זה אידיאלי למשימות שבהן העובדים צריכים לנוע בחופשיות ללא מכשולים. ניתן להשתמש בפיגום עצמאי גם לפרויקטים בקנה מידה קטן וגם לפרויקטים בקנה מידה גדול, מה שהופך אותו לאפשרות רב-תכליתית.

פיגום ממוכן

עבור פרויקטים הדורשים רמה גבוהה של דיוק ויעילות, פיגום ממוכן הוא הבחירה המועדפת. סוג זה כולל פיגומים שניתן להזיז ולכוונן באופן מכני, לרוב באמצעות מנועים. פיגום ממוכן מושלם לאתרי בנייה גדולים שבהם מהירות ובטיחות הן בעדיפות עליונה. הוא מאפשר לעובדים להגיע לגבהים שונים במהירות, מה שמפחית זמני השבתה ומגביר את הפרודוקטיביות.

הבנת סוגי הפיגומים הנפוצים הללו עוזרת לך לקבל החלטות מושכלות בהתבסס על הצרכים הספציפיים של הפרויקט שלך. בין אם אתה זקוק לרב-תכליתיות הקלה של פיגום אלומיניום, ליציבות של פיגום עצמאי, או ליעילות של פיגום ממוכן, בחירת הסוג הנכון מבטיחה שהפרויקט שלך יתקדם בצורה חלקה ובטוחה. 

כיצד להקים פיגומים בבטחה?

הקמת פיגומים בבטחה היא חיונית להבטחת בטיחותם של העובדים ושלמות הפרויקט הבנייה. להלן שלבים מרכזיים שיש לעקוב אחריהם:

  1. בדיקה: לפני שמתחילים, יש לבדוק את כל רכיבי הפיגום. יש לוודא שאין חלקים פגומים או חסרים. זה כולל בדיקה לחלודה, סדקים, או סימני בלאי אחרים.

  2. הכנת הקרקע: יש לוודא שהקרקע עליה יוקם הפיגום יציבה ומפולסת. קרקע לא ישרה עלולה לגרום לפיגום להיות לא יציב, מה שעלול להוביל לתאונות.

  3. פלטות בסיס ומשטחי בוץ: יש להשתמש בפלטות בסיס ומשטחי בוץ כדי לחלק את משקל הפיגום באופן שווה. זה עוזר בשמירה על יציבות, במיוחד על קרקע רכה או לא ישרה.

  4. הרכבת המסגרת: יש להתחיל בהרכבת מסגרת הפיגום על פי הוראות היצרן. יש לוודא שכל החיבורים מאובטחים. יש להשתמש בפיגום שלוח לצורך מיקום מדויק של הרכיבים.

  5. מעקות ולוחות: לאחר הקמת המסגרת, יש להתקין מעקות ולוחות. המעקות צריכים להיות ממוקמים בגובה הנכון כדי למנוע נפילות. יש לוודא שהלוחות מאובטחים ויכולים לשאת את העומס המיועד.

  6. בדיקה לאחר ההקמה: לאחר הקמת הפיגום, יש לבצע בדיקה יסודית. יש לבדוק את היציבות ולוודא שכל הרכיבים מותקנים כראוי. יש לבצע בדיקות סדירות לאורך כל הפרויקט.

על ידי מעקב אחר שלבים אלה, ניתן להקים פיגומים בבטחה, ולהבטיח סביבת עבודה בטוחה לכל המעורבים.

מהן תקנות הזזת הפיגומים?

כאשר עובדים עם פיגומים, הבנה ויישום של תקנות הזזת פיגומים הן קריטיות. תקנות אלה מבטיחות שהפיגומים מוזזים בבטחה, ממזערות סיכונים לעובדים ולסביבה. בישראל, ישנן הנחיות ספציפיות שעליך לעמוד בהן.

ראשית, תמיד בדוק את הפיגום לפני הזזתו. חפש חלקים רופפים או נזקים שעלולים לפגוע ביציבות. אם אתה משתמש בפיגום גלגלים, נעל את הגלגלים במהלך העבודה ושחרר אותם רק בעת הזזה. זה מונע תזוזות מקריות שעלולות לגרום לנפילות או פציעות.

כלל חשוב נוסף הוא לעולם לא להזיז פיגום כאשר מישהו נמצא עליו. אפילו תנועות קלות יכולות לגרום לחוסר יציבות משמעותי, ומסכנות כל אחד על הפיגום. ודא שכל הצוות ירד מהמבנה לפני ביצוע התאמות כלשהן.

בנוסף, שים לב למכשולים עיליים וקווי חשמל. אלה עלולים להוות סכנות רציניות אם לא מתחשבים בהם. תכנן את המסלול שלך בקפידה וודא שהדרך נקייה מכל מכשול.

יש להציב גם שילוט ומחסומים מתאימים כדי להזהיר אחרים מפני הפיגום הנע. זה עוזר למנוע תאונות ושומר על אנשים לא מורשים מלהיכנס לאזור.

ציות לתקנות אלה יעזור לך לשמור על סביבת עבודה בטוחה ולהבטיח שפעולות הפיגומים שלך עומדות בחוקים המקומיים.

מהם סוגי הפיגומים המיוחדים?

כאשר מדובר בצרכי בנייה ייחודיים, לעתים קרובות נדרשים סוגי פיגומים מיוחדים. סוגי פיגומים מתמחים אלה מתאימים לתרחישים ואתגרים ספציפיים שפיגומים סטנדרטיים אינם יכולים לטפל בהם. כאן נדון בשני סוגים בולטים: פיגום זיזי תלוי ופיגום זיזי מיוחד.

פיגום זיזי תלוי

פיגום זיזי תלוי מתוכנן למשימות בהן פיגומים מסורתיים אינם ישימים. סוג זה משמש לעתים קרובות לעבודה על בניינים גבוהים או מבנים בעלי צורות לא סדירות. מה שהופך את הפיגום הזיזי התלוי לייחודי הוא שהוא תלוי מחלקו העליון של המבנה במקום להיבנות מהקרקע כלפי מעלה. זה מאפשר לעובדים לגשת לאזורים קשים להגעה בבטחה וביעילות.

היתרון העיקרי של פיגום זיזי תלוי הוא הגמישות שלו. ניתן להתאים אותו בקלות לקווי המתאר של הבניין, ומספק פלטפורמה יציבה לעובדים. בנוסף, מכיוון שהוא תלוי, הוא אינו דורש שטח גדול על הקרקע, מה שאידיאלי לאתרים עם מרחב מוגבל.

פיגום זיזי מיוחד

פיגום זיזי מיוחד הוא וריאנט נוסף המתוכנן לענות על צרכי בנייה ייחודיים. סוג זה שימושי במיוחד לפרויקטים הדורשים גישה מותאמת יותר לפיגומים. ניתן להתאים את הפיגום הזיזי המיוחד לצורות מבנים ומבנים ספציפיים, ומציע בטיחות ופונקציונליות משופרות.

אחד היתרונות העיקריים של פיגום זיזי מיוחד הוא ההתאמה שלו. בין אם אתה עובד על עיצוב אדריכלי מורכב או על פרויקט שימור, ניתן לשנות את הפיגום הזה כדי לספק את התמיכה הנדרשת. הוא ידוע גם בעמידותו, מה שמבטיח שהוא יכול לעמוד בדרישות של סביבות בנייה שונות.